Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Hunduppehåll före massiv träningsattack: NU KÖÖÖR VI!

Av Liza Hasselquist - 31 augusti 2012 08:23

Igår tränade vi sök vilket var kul och utvecklande, men det spöregnade och det var varken kul eller utvecklande. Men eftersom man är hundnörd köper man det där med dåligt väder och svettiga gummiställ och ligger och väntar i skogen...Tja inte är man klok inte!?!?

Matte och Synnöve från Gotland var över för att Matte och Farin ska tävla elitspår i helgen, och vi hoppas naturligtvis på fina poäng så att vi kan åka till SM och heja nästa år! Det var länge sedan vi körde sök ihop, och jag tror att alla i gruppen fick något litet tips som de kan ta till sig. Jag fick iaf det: Inga konflikter innan start och om vi har det måste den lösas upp, på med rullen oavsett bekymmer, gå längre mellan slagen och säg inte åt gruppen att stanna på behörigt avstånd  Alrighty then!

 

Galna djur!

I övrigt var gårdagen en jävligt trist dag, hade bilen inlämnad för att kolla upp missljud, och jag hade väl räknat kallt med ett par tusen, för jag trodde det var skivor och klossar som var dåliga/paj, MEN det visade sig vara etter värre och kalaset går på den nätta summan 11.000  Att sedan killen i luckan pratade med mig som om jag var en förståndshandikappad femåring gjorde inte saken bättre precis, så D skickade ut mig till bilen innan jag hann få något utbrott . Men det känns sådär ändå måste jag säga, husköparplanerna kommer ju minst sagt av sig, och köpa en valp får jag väl råd med till 2045 eller så...BLÄÄÄÄH!

Hur som, ikväll hoppar vi på färjan för att närvar på bröllop på Gotland i helgen, bästaste, fina Lina och Tobias gifter sig ÄNTLIGEN, och jag ska passa på att sova och lata mig. När jag kommer hem är det nämligen helt-om-marsch! som gäller, kadaverdiciplin, gymmet, löparskorna, apellplanen, skogen och jag! KÖÖÖR BARA KÖÖÖR!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards