Fraggelbloggen

Alla inlägg under september 2012

Av Liza Hasselquist - 13 september 2012 09:48

Då det privata livet är mer eller mindre ständigt kaos är det skönt att ha fungerande hundträning att glädjas åt. Båda pojkarna går mer än bra i söket just nu, Lotus verkar ha fattat att matte faktiskt ALLTID bestämmer (åtminstone i sökrutan) och har slutat sura ur när han inte får som han vill. Vi har också ökat på mellanrummet mellan skicken, och han är lika säker på figgar som innan, inga problem där alltså. Nästa steg, på lördagens träning är att lägga ut fler figgar innan, och se lite vad som händer, vi får väl se!?!? Han har dessutom markerat mycket fint med lösrullen nu, och verkligen kollat av att där finns figge innan han dragit iväg, så jag hoppas att det håller i sig!  

Pax går rakt och fint som aldrig förr, och gör jättefina flying-skick. Att alltid slå framåt går hyfsat, men det behöver vi jobba på fortfarande. Markeringar testade vi sist och det funkar fint det också, så vi ska fortsätta träna ett par stycken varje pass, och på promenader och så i skogen ska han få ha rullen på sig, som tillvänjning. Jag tänker också lägga in något tomslag med flit och vara noga med att belöna dessa redan från början.


Spåret med Lotus går över förväntan! Påsläppet klyddade som satan ett par gånger, och han for som en skållad råtta fram och tillbaka, men det stryrde jag upp snabbare än jag trott. Nu har vi fina utgångar med härligt drag i linan, kolla av spåret ett par steg och sen full sula- precis som det ska vara med andra ord! Elitpinnarna bara trillade med i den goda träningsandan, och nu känns han sjukt säker på pinnar också. Kul att det går så bra nu när vi faktiskt har flera tävlingar inplanerade!


Med Pax så går spåret sådär- Bitvis sjukt bra, med härligt drag i linan och fint fokus, och bitvis ser det ut som kattskit. Jag kan dessutom inte alls läsa honom som jag kan med Lotus, utan han ser lika engagerad ut hela tiden, fast på fel saker då förstås. Emellanåt glömmer han helt av vad han gör och springer runt och lajar istället, nä jag blir inte klok på den där hunden alltså!

Det som är mest trist är att vi inte hinner med agilityn alls. Jag har dessutom ingen lust med agility, ingen alls faktiskt. Det är så jäkla synd, för Pax är sjukt bra på agility...Finns det nån som bara vill köra agility dagarna i ända med min lilla hund så är ni hjärtligt välkomna att höra av er  

   

Den lilla hunden när han verkligen var liten  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards