Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Tack gode gud för sökgänget!

Av Liza Hasselquist - 15 oktober 2012 08:50

I lördags blev det inte mycket hundträning, del på grund av extremt omotiverande väder (hällregn heeela dagen), kalas på kvällen och att jag fortfarande är så in i bombens förkyld att jag helst ligger i vågrät läge med stängda ögon mest hela tiden. På söndagen var det länge oklart om det skulle bli någon sökträning, då halva gruppen var funktionärer på lydnadstävling, Angelica var iväg och KORADE Grimm (Grattis till det förresten  ) och Cissi var på okänt uppdrag. Hur som helst ryckte funktionärerna upp sig, och trots att de stått ute i blåst, regn och kyla så blev det träning i alla fall. Lotus fick 200+m ruta, figgar i båda förstahörnen och kamp in tll stigen. Sedan gick han sex skick tomt, varav det sista var lite halvklyddigt då han redan hade koll på att det fanns figge i sista hörnet på andra sidan, men han tog att jag sa till honom och skickde om. Jag måste minnas att belöna honom varje gång han kommer in till stigen, för ibland blir han lite tveksam till att komma in då det blivit fel... Det jag är mest nöjd med är näst sista skicket på figge-sidan, då jag såg att han bara ville dra hela rutan fram och ta figge, men kom in fint då jag ropade in honom, gick ut på andra sidan bra och så träff. Liite klydd med egna rullen på helt dold figge, så jag ska kolla av det under veckan... Jag tror att det kan vara så att rullen var upphöjd lite långt, men samtidigt vill jag ju inte ha den lägre än absolut nödvändigt, då han lätt fastnar med frambenen. Han var inte trött alls efteråt och tempot var fint, så jag tror och hoppas att vi kan göra väl ifrån oss på tävlingen. Det som känns så jäkla skönt med söket jämfört med spåret är att det är så jäkla svårt att få till allt på samma tävling att jag inte lägger så mycket press på mig själv. Går det så går det resonerar jag, vilket jag absolut inte gör i spåret! Finaste gammelgäddan är i alla fall i god form nu, så vi gör vårt bästa!

Pax går som en racerkanon, men raka skick och snygg flying, förutom att han provade att vara olydig och passera på fel sida: Oj, oj! och så fick man göra om... Han fick alla figgar helt dolda, för han är en liten tjuvkikare   och glor mest efter figgarna. Dock är det inget problem att hitta med näsan när man väl bara anstränger sig...

Den sammanlagda känslan efter dagens träning var i alla fall mycket bra, och mycket mer bra än dåligt. Vi har sjukt kul ihop i gruppen och alla jobbar verkligen hårt på att göra det bästa för varandras hundar. Trots en regnskur från helvetet var alla glada (men blöta och kalla förutom jag som hade nya regnbyxor- sjukt bra förresten!) och vi tog kväller från hundträning!  

Två söta björnungar på midsommarfirande på Gotland 2010  

 
 
Ingen bild

Sanna

26 oktober 2012 19:08

Åhh gulliga!!

 
Ingen bild

sanna

15 november 2012 09:12

Mega skoj med valparna! håller tummarna! som vanligt shit vad lika pax och dylan är! brevbärarns barn? :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards