Fraggelbloggen

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Liza Hasselquist - 5 november 2012 09:02

Flytt med strul, mängder med strul. Kartonger i mängder. Måla, fixa, måla och fixa lite till. Ikea. Kartonger. Ikea. Fixa. Kartonger. Strul. Men till sist blir det nog bra! Tror jag...  


Hundträningen har gått på sparlåga, 40 graders feber och värsta förkylningen ever har effektivt satt P för de flesta aktiviteter, vilket har lett till att djuren var högt och lågt (mest högt) och har betett sig på alla möjliga oönskade sätt, blä! Tog tag i det igår, lydnadsträning med Elin och Angelica med ganska bra resultat. Måste bara minnas att bollen inte får hamna till vänster om hunden på framåtsändandet, då han drar en del åt det hållet...Crap! Mitt fel igen! Det mesta såg ok ut med tanke på att hunden var tokladdad, men det är bra och nyttigt att köra med kommendering och få kritik, både positiv och negativ sådan!


Sedan bar det av för sökträning, och för tilfället en lämplig fårhage som fanns att tillgå. Pax gick som en klocka och gjorde allt perfekt. Å andra sidan var jag tydlig och strukturerad (tydligen kan jag vara det?!) och till och med markeringarna satt som en smäck! Helt dolda figgar, med nät och han fick jobba ordentligt för att hitta, men som sagt nemas problemas!

Lotus då...Efter tips från bästa Maaaalin så körde jag två markeringar innan vi gick upp till rutan. Han kändes något för taggad, men ändå under kontroll. Dagens High five blev att trots att det strulade och jag skickade om så tog han inte rullen. Han försökte mecka med den en del, men genomförde det inte, så jag var nöjd med just den biten. Dagens High low är att jag måste vara mer konsekvent, har jag bestämt att han ska ut på djupet så SKA han det men ibland måste jag släppa systemtänket för att premiera att han väljer att gå på figge. Det är svårt med sök, som fan alltså!

Jag är så himla glad över att jag hittat ett så bra sökgäng, för de hjälper till med precis alla konstigheter jag hittar på, oavsett om det är i sökskogen eller på plan. Toppentjejjor allihop!  


Fina höstdagar i all ära, men nu när det bara är regn och slask kan man ju inte annat än att önska sig sådana här dagar istället- trots att jag hatar vinter!


 

Lotus, Väääägzy, Älva, Link (lite bakom) och Tijah!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards