Fraggelbloggen

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Liza Hasselquist - 26 november 2012 09:49

Helgen har bestått av hundträning, aussieträff och lite mer hundträning. Skönt på ett sätt, men jobbigt på ett annat, då man blir hemskt trött av att figga, springa fram och tillbaka och koncentrera sig mest hela tiden.

I fredags åkte jag ner till Karlskrona för att åka runt på praktikbesök hos alla de elever som haft praktik i de trakterna. Jag for fram och tillbaka som en skottspole och kände mig ganska stressad, men hur eller hur hittade jag till alla ställen med god tidsmarginal.  

När besöken var klara (och dessutom lite tidigare än beräknat) fick jag ett sms av Malin som har Abbe (Tillyhill's The Riddler) vart jag skulle åka för då hade hon nämligen lagt spår till alla tre hundarna, vilket gjorde att vi faktiskt hann både promenera och spåra innan det blev mörkt. Hundarna gick ok, L lite bättre och P var lite förvirrad som vanligt kan man ju säga...När spårandet var klart hade jag fått ett nytt sms, där jag skulle ta mig till Gåsamåla och middagen skulle serveras vid sex. Konstigt nog körde jag bara lite vilse, och var framme i såpass god tid att jag hade tid med att rasta hundarna innan det var mat.


Sedan blev det en del skitsnack och vin (såklart) och dessutom tvättning av en styck stinkande hund som tassade iväg i skydd av mörkret för att rulla sig i nåt slags lik/avföring... Och det var ingen av mina hundar vill jag passa på att påpeka! Vi kom nog i säng framåt 24-tiden (?) och på lördagen var det dags för aussieträff kl 09.00 Vi var med och körde sök och härjde med några av de stackars mattarna och hussarna. Jag har fint flyt på båda djuren just nu, och Lotus gick faktiskt sjukt bra. Jag hoppas att min plan kommer att falla väl ut i slutänden, så att vi iaf kan bli uppflyttade till eliten... Det skulle vara roligt att se vad vi duger till där alltså, för söket är svårt! När hundtränandet var slut blev det, som traditionen bjuder, grillkorv och hembakta bullar! Man blir så väl omhändertagen så det känns som att vara på pensionat förutom när hundarna ska fotas och man ska springa fram och tillbaka, hit och dit och sedan lite fram och tillbaka igen...

 

Här är iaf en av bilderna som togs, den där hunden är inte helt enkel att ställa upp om man inte gillar när hundar står och ser ut som kameler...Men å andra sidan så är ju Tina duktig på att fota, så det jämnar väl ut sig!

När jag väl kom hem så var jag sjukt trött och tog ett bad, käkade kinamat och somnade på soffan (Ja, nya soffan har kommit hem, så nu kan folk besöka oss ) Jag skulle ha gått på krogen med sökgänget, men tydligen hade en av dem ändå inte kommit in på Harry's (Om det berodde på att hon såg för ung ut eller på att stay-upsen hasade runt fotknölarna låter jag vara osagt...) så det får gå fler tåg!

Sökträningen på söndagen var kul (som vanligt!) och dte gick jättebra för mina hundar (de andras också faktiskt!) och det känns som att jag har en bra plan som jag kan hålla mig till. Jag måste bara komma ihåg att inte börja forcera och planera i god tid innan nästa tävling, och minnas att jag ska använda godisskålar på Lotus... Hoppas att jag gör det bara...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards