Fraggelbloggen

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Liza Hasselquist - 4 december 2012 11:14

Jag gillar det! Alltså fenomenet med människor som "vet" en massa saker, som gärna delar med sig av dessa saker till både känt och okänt folk, och ALDRIG någonsin nämner något till den det berör- det är UNDERBART roligt och underhållande!


Jag fick för en tid sedan veta att Lotus var aggressiv. Så in i helvete aggressiv dessutom! Så aggressiv att man ALDRIG någonsin skulle kunna använda honom i avel. Man hade både sett och hört att han minsann var galen och hade skickad ett par hundar till veterinären. Detta berättar man om för människor som står mig nära. När dessa personer ifrågasätter: Menar du verkligen DEN Lotus? så säger man att JAPP, så är det!


Jag har förutom aggressionen dessutom blivit informerad om (genom en annan bekant, också denna förstahandskälla) att Lotus inte är så speciellt fartig och rolig hund i träning. Detta från en person som 1. Aldrig träffat vare sig mig eller hunden 2. Aldrig pratat med vare sig mig eller hunden- DET är mystiskt! Samma person visste dessutom att kombinationen LotusXLyxa inte skulle bli några bra valpar, som man kunde komma långt med (osis för mig och Mia som ska behålla var sin valp  ) eftersom inte heller Lyxa var fartig. Denna åsikt baserades på att personen sett Lyxa på EN agilitytävling...


Jag är för åsiktsfrihet! Jag behöver inte hålla med, MEN jag respekterar och värdesätter allas rätt att tycka och tänka. Man får gärna ha fel för mig, och det har jag ofta och mycket själv, men förväntar mig ändå att andra kan lyssna på min åsikt och sedan hålla med eller förkasta densamma. Men snälla, snälla människor! När ni vill sprida korkade rykten som ni VET är sanna, 1. Snacka inte med någon som gillar personen ni snackar om mer än vad personen gillar er och 2. Gör inte bort er så förbenat i att tycka saker om allt möjligt om det sedn visar sig att er egen kunskap/erfarenhet visar sig understiga medel med minst ett par enheter- det blir bara pinsamt!


Jag ser såklart fram emot att möta de som gillar att snacka om min hund öga mot öga, så att vi kan prata igenom det här ordentligt , liksom er har jag ju också rätt till min åsikt, eller?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards