Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Bruksintresserad med Aussie? KOMSI KOMSI!

Av Liza Hasselquist - 21 december 2012 22:35

LO-Södra Svenska Australianshepherdklubben inbjuder till Intro-till-bruksdag!


Har du aussie? Är du sugen på bruks, men vet inte riktigt hur? Vill du träffa ett gäng andra aussieägare som känner likadant som du och spendera en heldag i bruksets tecken? Då är detta kursen för dig!


31/3 mellan 09.00-17.00 kör vi en träningsdag/inspirationsdag för aussies inför tävlingssäsongen 2013!


För att slippa påverkan av väder och vind som kan vara svårbedömda i mars kör vi inomhus i nybyggda Guldhunden Arena i Rockneby, ca två mil norr om Kalmar, http://www.guldhundenarena.se/index.html


Under dagen kommer vi syssla med följande:

Teoretisk genomgång av bruksgrenarna spår, sök och rapport.

Teoretisk genomgång av brukslydnad

Träning i brukslydnad med egen hund

Genomgång och visning av de moment som gruppen vill se


Kostnad 400 kr. Då ingår macka och kaffe på morgonen, lunch samt kaffe och kaka till eftermiddagsfika.


Anmälan sker till: liza_hasselquist@hotmail.com, du avvaktar tills du fått bekräftelse via mail på att du kommit med och då får du ett kontonr att betala in på. När du har betalat din plats är du själv skyldig att fixa ersättare om du sedan inte kan gå! Sista anmälningsdag: 15 jan, sista betalningsdag förutsatt att du kommer med: 31 jan.


Vi behöver 6 ekipage för att träningshelgen ska kunna bli av, och förtur lämnas till aussies. Som mest blir det 10 deltagare, och platserna fylls upp med andra raser OM det inte finns 10 träningsvilliga aussies! Instruktörer och ansvariga för dagen är Liza Hasselquist samt Mia Oskarson.

 

Kom igen nu och kör igång bruksåret 2013 med oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards