Fraggelbloggen

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Liza Hasselquist - 17 januari 2013 11:05

Egentligen borde man kanske se det som ett varningstecken, att man blir arg så att det bara ryker om det lite nu och då (oftare nu än då såklart), men i mitt eget fall ser jag det som ett sundhetstecken. Jag är inte en arg person per se, men när folk vägrar att lyssna och istället bara trampar på och gärna över andra FAST att de har fel så blir jag förbannad så att det brinner. De som inte vet bättre, som inte förstår sig på eller bara är intelligensmässigt utmanade har jag inga som helst bekymmer med, det är klart att när man förklarara om och om igen så kan man bli lite trött, men aldrig mer än så.

De som verkligen triggar mig är de som man märker förstår vad man menar, vet att de själva har fel men fortsätter på sin utstakade väg oavsett vem det drabbar. När man medvetet väljer att missförstå, göra sig till ett offer och gör sig dum på andras bekostnad blir jag bara äcklad och jävligt, jävligt förbannad! Varför människor väljer att bete sig som jubelåsnor? Ingen aning faktiskt! Diskussioner är bara bra och alla ska få en chans att tycka och tänka och väga sina åsikter för och emot, det är nyttigt! Men så fort som man inte får som man vill är det INTE OK att dra fram "offerkortet": Jaha, jamen då ska jag lämna denna diskussionen/sidan/gruppen, ALLA här verkar ju var si och så, ALLA här verkar vara mot mig, INGEN uppskattar tydligen mina åsikter, ALLA tycker att jag är dum och så vidare...Det är inte heller Ok att använda argument eller formuleringar som indikerar att den man diskuterar med vet mindre, är trögare eller sämre än vad man själv är. Kan man inte hålla sig ifrån dessa formuleringar så ska man inte diskutera eller argumentera med NÅGON i något forum.


Om man nu ska anknyta till överskriften så kan paragraf 1 stå för "argt" om någon nu har problem med att följa logiken, och därför kommer nu paragraf 2 handla om något bessynnerligt som hände igår.

Jag tränade hund, och nu var väl inte det så besynnerligt i sig, men det som hände var ganska besynnerligt. Jag hade bett Eea kolla på vårt skall och vårt kryp, och på något konstigt sätt så kan den kvinnan bara ta min hund och få honom att krypa (inklusive vänstervinkel) och att sitta stilla med frambenen OCH komma igång snabbt med ett mycket fint och ihållande skall "bara sådär". Det hela var mycket besynnerligt, och fick mig att känna mig helt inkompetent, ganska tafatt och hemskt obekväm. Vad gör jag egentligen??? Hur eller hur, det gick över ganska snabbt (inte känslan av att det var besynnerligt, den kvarstår med full styrka) och sedan tror jag att vi fick till nåt som vi kan jobba med och som med säkerhet kommer att fungera. Men på det hela särdeles besynnerligt...


Om man nu fortfarande tänker på överskriften och ska anknyta till den, tänker jag nu göra detta här i terdje och sista paragrafen. Jag vet att det finns vissa spekulationer om hur jag är som person, arg, förbannad och synnerligen otrevlig har jag hört. Bessrwisser, Elitiskthagga, känslolös, elak, okänslig och helt sjuk i huvudet kan också ha förekommit. Jag ska säga att ALLA som säger att det är sådan jag är har så himla, himla fel. Att säga så om en annan person bevisar bara hur dålig man själv är som människokännare, att man har låg social kompetens eller att man bara är precis likadan själv (som man ropar får man svar...) Rättfram, det är ta mig fasen vad jag är det, och om det inte passar så finns det andra bloggar att läsa, människor att diskutera med eller saker att störa sig på! Sådetså!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards