Fraggelbloggen

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Liza Hasselquist - 14 maj 2013 10:16

I lördags hade jag bestämt mig för att debuten i lydnadsklass 1 med Pax skulle ske. I min anmäla-till-tävlings-iver råkade jag anmäla till Nybro, av alla klubbar. Nu är det inget fel på Nybro i sig, en mycket trevlig liten klubb, MEN där går en tågräls precis förbi bakom apellplanen. Min plan var då att skita i platsen, eftersom jag inte vill riskera den, men ändå tävla resten. Nu hade jag för en gångs skull riktigt jäkla mycket tur! Tågen stod still just denna dag pga nåt underhållsarbete, och vi kunde alltså lägga plats iallafall.

Pax och jag hade fått startnr 1, och platsen var uppdelad i tre grupper. Jag kände redan när jag lade ner Pax att han inte ville ha hakan i backen, och då lät jag honom slippa. Efter en halv minut kom jag på att han aldrig legat plats med huvudet uppe, och blev så lite svettig, men han låg så fint! Tandvisning på vägen ut, inga bekymmer, förutom att han skuttade lite och det var tydligen regelmässigt ok enligt just denna domaren.

Dags för momenten, vi värmde upp och Pax kändes fin. Nu är det ju så att med Pax finns generellt INGENTING att säga om hur han skulle kunna bete sig när man väl kommer ut på plan utan det kan bli lite hur som med det. Det blev det också kan man väl säga... Pax var lite överallt och ingenstans i linförigheten samt glufsade i sig flugor med frisk aptit. Eftersom Pax är Pax valde jag att inte säga till honom, man vet ju liksom inte om tillsägelsen utlöser "jag-tar-livet-av-mig-om-du-är-arg-på-mig-matte"- känslor eller om han faktiskt kommer att skärpa sig. Hur eller hur gick resten av momenten helt ok, ingen topprestation på något sätt, men vi hade betyg på alla moment och det var gott nog!

Kommentaren "avslut" på samtliga ingångar är ju något vi försöker ta tag i, utan resultat kanske ska tilläggas. Pax tycker att snett framifrån är den allra, allra bästa positionen vid en ingång och så var det med det. Det är sån jäkla skillnad på att tävla L och P. Lotus vet man liksom precis vart man har, även om man tappar honom eller om han inte alltid är superförig och enkel. Pax känns som att jag skulle kunna tappa bort på en apellplan...men han är i alla fall gullig!

High five:

att vi fick betyg på alla moment

att han låg fint på platsen även om det inte var som det brukar

att han var glad och inte det minsta tryckt över att det fanns med nerver i bilden

High low:

att han var ofokuserad och käkade flugor i linförigheten

att ingångarna inte är bättre, efter tre års tragglande

Vi slutade på en tredjeplats, 0.5 poäng efter dem som vann.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards