Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Vilse i pannkakan: Fräckträning och Lotusvalpar!

Av Liza Hasselquist - 14 maj 2014 09:39

Den här tisdagen var såklart hundträningstisdag, precis som alla andra hundträningstisdagar (och även en försvarlig mängd måndagar, onsdagar, torsdagar, fredagar och nån eller ett par helgdagar). Det som var lite annorlunda var att jag skulle ner och träna i Karlskrona, för att sedan följa med och göra ultraljud på Lizzie.

Som vanligt hamnade jag bakom en traktor  (vad är det med traktorer+Karlskronatrakten+vägra gå in till kanten+skapa aslång bilkö?) och när jag väl började närma mig insåg jag ju att allt skumpande i 40 lämnat en rivande hunger i min arma kista. In på McDonalds, so far so good men det är här, just i denna situationen som jag ska säga till mig själv; NEJ Liza, du ska ALDRIG, ALDRIG NÅGONSIN ta en genväg. Hur det än är så tar jag givetvis en genväg(som vanligt), för att jag har ju varit på Karlskrona brukshundklubb minst tio gånger... Och (som vanligt) finner jag mig själv hopplöst bortvirrad, vilse och halvhysterisk efter ca 10 min. VARFÖR kan jag inte bara köra som vanligt, även om vägen är något längre än "genvägen" jag just tror mig ha kommit på? 


Hur som helst hamnade jag, snarare senare än förr på brukshundklubben, och fick kaffe, bulle och utprovning av ny väst till livs och livsglädjen återvände. Sedan tränade vi hund en stund, och Fräck fick träna ingångar framifrån, raka nedlägganden med hakan i backen och lite fotgående. Han är himla härlig att träna den där, far som en tornado innan man börjar köra, men plötsligt finns där jättefint fokus (8 min fint fokus) och han är så positiv och rolig!

   

Sedan blev det lite hundprat och prat om vilken logga vi skulle ha på nya kennelvästen, samt ganska misslyckade försök till en kennelslogan (Tillyhills-hunden du inte ens önskar din värsta ovän) innan det var dags att åka för att få domen!

Jag lovade att slita av mig kläderna, lägga mig på golvet och skrika och sparka våldsamt (som vanligt) om hon inte var dräktig, och Boje (Lizzies fodervärd) lovade att skjuta sig själv (han är lite rädd för 8 veckors ensamhet) om hon var dräktig. 


Innan vi ens ultraljudat klämde Elisabeth lite på Lizzie och sa att jo, här fanns det bäbisar och på ultraljudet såg vi detta:  

För er (som precis som jag) inte fattar vad som är vad, så kan man här se 3 stycken små-gäddor som simmar omkring och har det så bra så! Nu vet man ju inte hur många det blir, om de överlever till födseln eller i stort sett ingenting, MEN igår fanns där valpar!   

Jag har redan hittat på svinbra namn till alla valparna, men jag verkar inte ha VETO i det läget...SYnd för er som lurar på valp, era valpar hade haft coolaste namnen ever om bara jag varit diktator...

Hela vägen hem firade jag med musik och allsång i bilen, och istället för "proper food" åt jag efterrätter från Burger King, den största civila olydnaden man kan kosta på sig vid 32 års aktningsvärd ålder!


Förresten, jag hittade en del RAS-material för aussies på SASKs sida igår kväll också, jag bloggar om det...snart!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards