Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Köpstopp- Schmökchopp eller olika nyanser av grönt?

Av Liza Hasselquist - 24 februari 2015 12:06

Jag gillar att shoppa! Alltså, jag har alltid gillat att shoppa, men någon gång under vuxen ålder slog det totalt slint i hjärnan på mig. Nu låter det kanske som att jag är värsta hoardern och så är inte fallet. Jag köper inte en massa saker som jag sedan aldrig använder (lögn; kläder händer att de hänger kvar i garderoben. MED prislappar kvar) men jag köper väldigt mycket saker som jag sedan använder, MEN inte ofta nog för att det egentligen ska vara motiverat att köpa dem. På äldre dar har de ogenomtänkta inköpen av kläder minskat drastiskt i och med min växande fetisch för märkeskläder. Alltså köper jag dyra grejer, men många färre. 


I och med hundarnas intåg i mitt liv blev det ”nödvändigt” att färgkoda. Alltså, olika färg på halsband, koppel, täcken osv för att man inte ska vara tvungen att läsa på en lapp inuti vilka grejer som hör till vilken hund (OERHÖRT tidskrävande, och svettigt!) så måste ju samtliga saker inhandlas i rätt färg. Har man då tre aussies visar det sig att det är ett ganska dyrt intresse, att färgkoda för tre olika hundar och dessutom matchande outfit till matten! 


Som tur är (för kontot, inte för mig som person) blev antalet hundar färre och jag har numer bara en hund att färgmatcha. Men vilket jobb det är! När den här hunden dessutom är storleken större än de andra två som kunde låna av varandra finns helt plötsligt ett behov av att köpa allt nytt. (OTUR!) Det som också är helt fantastiskt är att jag valt en av de färger som jag har absolut svårast att…orientera mig inom, alltså nyanser osv. Detta gör färgmatchandet ytterligare lite mer intressant och spännande! När det sedan är svårt att hitta alla saker man ”behöver” då de inte alltid finns tillgängliga i just den färgen får man ibland vara beredd att kompromissa- men inte sådär värst mycket. Januari-februari-mars har inneburit köpstopp, mest för att se ifall jag klarar av det, och det har funkat över förväntan faktiskt! Jag har inte köpt några ”privata” grejer alls (typ kläder, smink osv) och endast tillåtit några få (och planerade) utsvävningar för hundgrejer, ex en IPO-kurs som jag visste att anmälan skulle öppna under februari.

   

Ett styck Fraggeltäcke, en styck Fraggelboll och en styck hundarena= Perfect match!

Färgproblematiken till trots har jag långt efter länge lyckats få tag i en grön böttchersele, som matchas med antiglid-lina i exakt samma nyans, samt kopplas på på en guldig kedja pga de guldiga pistolhakarna. Ett gäng gröna leksaker och en uppfällbar grön skål från BecoBowl fick följa med hem från Dogmania senast, vilket också var helt enligt planen.

 

För att jag inte ska go bananas under april sedan så har jag skickat en utförlig och omfattande önskelista inför födelsedagen till min mor! För presenter och köpstopp har inget med varandra att göra, sådetså!

 

Fina tulpaner och god dricka som jag fick på kursavslutningen; man får faktiskt få presenter    

 
 
Nathalie

Nathalie

24 februari 2015 13:09

Skulle kunna vara jag som skrivit det där! Men helt plötsligt slog det slint där med, plötsligt tycker jag det är kul att tänka utanför ramarna - andra färger - ;) Supersnyggt täcke förresten, vart har du hittat det? :D

http://www.TeamX.nu

 
Louise

Louise

24 februari 2015 13:44

Wow vilken snygg matchning och vilket supersnyggt täcke. Var är det ifrån? det liknar ju obtracks, men det är väl inte ett sådant ?

http://www.workdogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards