Fraggelbloggen

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Liza Hasselquist - 2 mars 2015 12:30

Spontana aktiviteter är inte alltid min grej, jag är ju en hyfsat inrutad planeringsmänniska som gillar att vara ute i god tid med olika aktiviteter. Nu är nästan hela våren, sommaren och en del av hösten upplanerad och inrutad efter hundaktiviteter, och mer kommer det säkerligen att fyllas på med efter hand!


Vi går ut lite lugnt med en IPO-träff med aussiegänget i Bjuv den 15/3, Fraggeln och jag åker ner med Team HH (Emelie, Skype och Enya) för en heldag! Det är himla skoj att få träna på en "aussie-fig" då det inte är många som har erfarenheter av att figga för aussie. Micke är dessutom så himla lugn och sansad att det alltid känns bra att köra hund, oavsett kunskapsnivå!

Under Påsk kommer Mia och Pu (säkert Lyxa också) ner, och då blir det IPO-träff i Karlskrona med Tillyhillsgänget. Med största sannolikhet blir det också lite annan träning och säkert en del skenande i skog och mark också! Obligatorisk morgonpromenix med de här godingarna blir det, såklart!

 

18/4 ska jag gå på föreläsning med Ewa-Marie Wergård i Guldhunden Arena, och då ska jag bli en bättre tävlingsförare (iaf är det planen!).


Första maj-helgen kommer firas på WDSF, Världsmästerskap i IPO för Holländare. Fraggeln och jag ska agera hejarklack/jourhavande kompisar/psykologer/aggressiva coacher och hinna med att glo på duktiga holländare som käkar skyddsärmar på löpande band!

9-10 maj dyker Mia upp igen,utställning med Tillyhillsgänget på Nybro BK och så lydnadstävlingshejaklack för Lyxa. 

16/5 är det tänkt att vi ska göra BH-prov på Karlskrona BK, och jag har flera gånger tänkt på att jag borde kolla hur programmet ser ut….Men sen har jag glömt bort det. Stor risk finns för mental härdsmälta på själva provdagen! I övrigt är jag inte så oroad för detta, om Fraggeln bara är hälften så bra som han brukar så kommer vi att klara det utan större bekymmer!  

Efter den helgen är nästa begivenhet MH-figge i Listerby den 30/5, 6/6 och 13/6. Den 13/6 är speciellt, för då kommer Lotusavkommorna i sista kullen att MH-testas när de blivit exakt 12 månader gamla. Lite skräckblandad förtjusning såklart, men ändå, det är jäkligt intressant att senare kunna jämföra MH-MT, och på MH vill man ju mäta hundens medfödda egenskaper! Vi tutar och kör!

 

De här två fina Lotuspuppisarna ska snart göra MH-Vart tar tiden vägen?

Även den helgen kommer Mia och Pu ner till mig, så jag borde väl egentligen ha köpt en 3:a, så att de kunde fått ett eget rum?!? 


Efter dessa helger kommer nog ryggen att påminna mig om lite rast-vila, så vi tar och vilar upp oss inför v 27, som vi kommer att tillbringa i Sollefteå på IPO-läger! Jag längtar som en GALNING till detta! Emelie, jag, Skype och Fräck åker upp redan under måndagen, eftersom det tar ”ett par timmar” att köra upp och lägret startar tisdag och håller på till lördag. På söndagen är det tävling, och sedan åker jag och Team HH hem under måndagen! Vi har hyrt en trevlig liten stuga, så jag antar att detta kan räknas in under ”semester”. Jag hoppas på lämpligt väder- gärna solchanser mellan mina skyddspass (då vill jag att det är ganska svalt) så att man kan ta med bikinin och få en god bränna! Jag hoppas att vi kan få filat på både lydnaden och spåret också, och att jag kan få riktigt många bra tips med mig hem!

 

Som mina elever sa: "Bilden föreställer en arg Liza som slår sin hund som ropar på hjälp..."


V 28 blir nog mest att låta kroppen vila sig ett tag, för i slutet av v.29 drar jag och Fraggeln på Aussie-turné till Norge; en tredagars Aussie-camp och lite instruktörsarbete! Det ska bli superskoj, särskilt då jag kommer att få se Lotusbarnbarn in action! Efter kursavslut på söndagskvällen åker vi vidare mot Alingsås, och ett par dagars bruksande hos Mia, Lyxa, Pu och schnauzergänget.   Torsdag den 23/7 åker jag till Halmstad och håller lydnadskurs fram till söndagen. Förmodligen drar jag hemåt på söndagen efter kursavslutningen, men jag vågar inte sätta några pengar på det, då det KAN bli ändrade planer… V 31-32 bör bli hyfsat lugna veckor eftersom jobbet sparkar igång igen under v.33 Planen för hösten är först och främst RasMästerskapet för Australain Shepherd 4-6/9, då jag förhoppningsvis kan starta apellsök, och sedan borde jag hinna med och klara av ett par BSL-starter och skyddsträningar under hösten. Så mycket att se fram emot alltså! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards