Fraggelbloggen

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Liza Hasselquist - 2 december 2015 10:27

Då kylan, mörkret och ösregnet sveper in över Sverige så får jag ofta lust att blogga igen; säkert för att det är betydligt större chans för att jag tränar färdigt hunden och åker hem istället för att tillbringa fler timmar utomhus än nödvändigt.

I år har jag dock laddat upp med "vintriga" tillbehör för att vilja stanna ute mer; det har blivit två nya skaljackor, en underställsoverall, en mellanlagersjacka/tröja i Primaloft och ullsockor till förbannelse. Jag är tyvärr en person som AVSKYR bylsiga vinterjackor och särskilt mycket då jag tränar hund och vill vara rörlig och lagom varm och absolut inte bli svettig och blötkall. Jag tror att jag är redo!

 

Skaljacka 1: Helt vatten/vindtät Klättermusen W's Ask Jacket. Grymt bra huva för storm dessutom!

 

Skaljacka 2: Houdini W's Fusion Jacket (fast jag köpte en svart) Strechpaneler som ventilerar bra under armar och på ryggen; men vattentät på övriga delar. Längre och rymligare modell med tyg som inte är prassligt alls, om man nu behöver ut och praktisera sina ninjaskills!

 

Mellanlager: Houdini C9 Jacket i Primaloft. Fantastiskt varm jacka/mellanlager som släpper ut svetten så man slipper vara blötvkall inpå kroppen! Tydligen gillar bara herrar grönt; så jag köpte den här modellen vvilket funkar fint på mig som är lång!

 

Min underställsoverall!  Houdini Alpha Crew Scrap Me Up! Helt underbar och varm som tusan! Det är dragkedjor bak så att man slipper frysa ihjäl ifall man inte lyckas att undvika toalettbesök när man har alla lager kläder på sig. Dragkedjorna skaver inte (vilket jag oroade mig för) och den är förstärkt på knäna så att de inte blir kalla! Jag köpte herrmodell, då demmodellen kom i laxrosa och min kropp inte gör sig till sin fördel i just den färgen...


Lite tips för er som är kalla alltså!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards