Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

OJ! Är det redan 2016?!?

Av Liza Hasselquist - 13 januari 2016 13:50

Idag är det den 13/1 och det var innebar att det var dags för jobb igen efter 3.5 veckas julledighet. Jag har (efter mycket övning i kombination med obscent sena kvällar) precis lärt mig att sova fram till 07.00 utan att vakna en enda gång, så nu kändes det verkligen som att det var dags att komma in i rutinerna innan man slackade av totalt.


Förutom tråkiga grejer som näsoperation och akut rövbrott har julledigheten varit mestadels helt fantastisk! Mängder av hundträning (och många spår!) beroende på att vädret hållit sig ok och vi har välsignats med snöfrihet (förutom några få, onödiga och löjliga dagar), även söket har tränats flitigt och vi är jäkligt peppa för att få komma igång och tävla igen under våren! Fräck och jag firade nyår i Enköping det här året också; vilket vi kom på var fjärde gången på fem år (och ett år var jag i Egypten…) och vi har verkligen jätteroligt ihop när vi kan ses jag, Maja och Malin! Fräck är ju bra så sett, han älskar att vara på besök hos olika människor och Maja lät oss bo i hennes hundhus, som var ett toppenbra litet rum vägg i vägg med Malins gårdslya. Perfekt boende fram till att F lärde sig springa ut och in genom hundluckan… Det skapade dålig stämning och iskyla inomhus, och matten och odjuret fick lov att ha utvecklingssamtal en stund för att man skulle kunna låta bli det i tid och otid. Vi fick också hälsa på Majas dotter Indy för första gången. Lattjo liten tjej tyckte både F och jag; förutom när hon var sjuk och ledsen, sånt tar på våra nerver! 

Vi hann träna en hel del roliga grejer ihop och vi fick även till ett fint skyddspass hos Jonas Wallén med tips på do's and don'ts, där mycket passade väl in på vad jag redan kommit fram till genom eget, gediget funderande vilket känns toppenkanon. 


Julledigheten har som vanligt innehållit alldeles för mycket mat, snacks, godis och sprit, vilket har lett till detox för min del- överdrivet fluff och spritmarinad är inte riktigt min grej, vilket tydligen självplågeri är! Jag tänkte försöka mig på att lista en del mål för året; förutsatt att vi båda får hålla oss friska, krya och oskadade.

 

Lydnad: LP2

Sök: Appell med uppflytt LKL. LKL med uppflytt HKL

FH Spår :Bestå FH1

IPO: Bestå IPO1. Bestå IPO2

BSL: Bestå BSL3

 

Det känns som ganska många mål och en del känns lite svårt…Men vi ska kasta oss ut och se vad som funkar, träna mer på det som inte funkar och ha ett asroligt 2016 med både träning och tävling! Game On!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards