Fraggelbloggen

Alla inlägg den 28 januari 2016

Av Liza Hasselquist - 28 januari 2016 11:07

Det är roligt att blogga när jag får bestämma själv, jag skriver om saker som känns viktiga för MIG, och visst, det är skoj att skriva saker som man ser kan påverka, uppröra, hjälpa, tipsa och starta en diskussion. Men: jag skriver inte för att människor ska gilla mig! Jag struntar i om folk gillar mig eller ogillar mig alldeles något fantastiskt mycket. Om man tror att jag skriver för att bli populär eller för att stryka människor medhårs så är man helt fel ute! Jag är en jobbig jävel, till och med mot dem som jag gillar och betraktar som mina nära vänner; och ibland är jag till och med aningens muckig och grälsjuk. (Vill ni ha referenser på detta så är det bara att höra av er!) Jag är en jobbig jävel att gå kurs för också, jag tycker att det är lite det jag får betalt för att vara: jobbig på ett sätt som hjälper människor att inte ta enklaste vägen och få ett hållbart resultat i sin hundträning. Om det gör mig till en bra eller en dålig instruktör vet jag inte; jag vet bara att de allra flesta verkar nöjda med att gå kurs för mig och kommer ofta tillbaka TROTS att jag är en jobbig jävel.


Jag tänker inte förställa mig. Jag tänker vara jag och skriva om det som berör mig, det som jag brinner för och som får hjärtat att slå sådär extrahårt! Om jag klampar någon på tårna så får det vara så (annars kan man dra in tårna och välja att låta mig steppa omkring på golvet istället, det är liksom ditt val!), och vill man ifrågasätta eller ha någon form av förklaring så får man gärna säga sin åsikt eller be mig förtydliga. Jag är ok med det!


Det jag vill med min blogg är att dela MIN sanning. Jag känner en tillfredsställelse i att blogga dels för att jag gillar att skriva och dels för att jag gillar formen av att skapa historiska dokument som jag sedan kan gå tillbaka till och antingen förundras över hur jäkla korkad jag var eller hur smart jag var redan då fast jag kan så mycket mer nu. Jag gillar att läsa om mina egna incidenter därför att jag inte alltid minns dem, då jag ganska ofta hamnar i allehanda konstigheter. Vad gäller träning/tävling så kan man alltid lära av misstag och framgång föder framgång!


Den som inte gillar betraktelser av en argsint, alldeles för ärlig, ifrågasättande, lagom tjock kvinna i sina bästa år får helt enkelt låta bli fraggelbloggen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards