Fraggelbloggen

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Liza Hasselquist - 14 mars 2010 21:56

Idag har vi varit med träningsgruppen och tränat lydnad i ridhus. Det var kanonskoj! Lotus och jag körde inkallningar, fritt följ, framåtsändande och kryp. Nu har jag koll på hur vinklarna ska se ut på krypet i alla fall, och det känns toppen. Nu får jag börja jobba på tempot på krypet igen-nu går det foooort fast snyggt, men ska jag hinna med kommer jag få springa...

Framåtsåndandets sakta marsch är SUPER förutom att han fick för sig att han skulle kolla varför en av dem i gruppen höll i en kaffemugg? Lilla damp-Lotus! Vi håller på med targeten också, och nu ska vi belöna den m bollen istället för godis- när han får godis springer han inte fram utan smyyyger saaakta, han är för skön! Fria följet är en dröm just nu, men han ligger lite långt fram. Det ska vi ta tag i utan att tappa attityden, men jag tror det ger sig när man kan träna ordentligt ute så man får lite mer rutin på träningen. Vi ska träna mer uthållighetsträning också och jag ska bli en roligare matte för att minska gråzonen där jag är tydlig med korrigering men inte med belöning, tyvärr...


Jag funderar en hel del på valpen, såklart. Ibland känns det toppen att få hem en valp, ibland kännd det skitjobbigt med tanke på rumsrenhetsträning, att den inte kan följa m på promenad, inte kan vara hemma själv osv. Det som också är trist är att bli ifrågasatt varför man ska ha en hund till- tja, det behöver jag ju egentligen inte, men jag vill ju... På det hela taget ser man ju klart fram emot valp i huset igen, när man nu får veta vilken valp som ska flytta in  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards