Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Hundträning i solen!

Av Liza Hasselquist - 4 april 2010 00:19

Fredagen tillbringades i sökskogen, i helt underbart strålande solsken. 10-15 grader och så himla skönt att vara ute, ingen snö och torrt nästan överallt. Lotus gick som en klocka, fina raka skick och härligt tempo. Han är så himla duktig min lila prins!  

Idag gick vi upp i hyffsad tid trots gårdagens grillfest, och tog oss iväg till Åminne för att träna spår. Lotus skulle få köra påsläppsträning, vilken går sådär. Mer spår behövs helt klart, och nya spårläggare! Det känns dock inte som ett stort problem, och resten av spåren är han hemskt noga och tappar aldrig spåren. Pinnarna var med bra in dessutom!

Vi körde uppletande också, två korridorer och 4 föremål i varje. Tempot ut är fint, han letar hela tiden och det enda vi behöver få in en högre växel på är eg tillbakaspringandet till mig... Men den lilla rackaren har ju liiite problem med att avgöra vems de upphittande grejerna egentligen är...Tok!

Jag tog en hel del foton under dagen, på de andra hundarna  Ska lägga in ett par bilder på mallarna och "långhårsmallen" när jag laddat över dem från kameran. Hur som helst är det toppendagar med kanonträning vi har haft jag och Lotusen- tack till sökgruppen och mest Matte och Synnöve som har världens tålamod med mig som inte kan hålla käften ens!

Imorgon blir det förmodligen lydnadsträning, så mycket hundträning blir det!


Valplängtan...Tja det ska bli supermysigt att få hem terroristen! Man tänker ju lite på allt praktiskt som måste fixas innan Pax kommer hem. Vi måste valpsäkra ett helt kontor, så vi får se hur det går med det...Hur som helst blir det nog bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards