Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Belgarbilder och dagens träning

Av Liza Hasselquist - 4 april 2010 19:50

  Idag har vi kört lydnad och uppletande. Sol och fint väder även idag, så det har varit skönt att vara ute om än liiite kallare än igår.

På lydnaden körde jag inkallning och fick till en jättefin med bra ställande. Jag måste minnas att belöna inkallningen med social kamp, för då får han jättefint tempo. Vi jobbade lite med fart till targetplattan, vilket går fint och jag bara kan kasta ordentligt...Skitmatte! Sedan körde vi sakta-biten på framåtsändande, vilket går kanon även om jag är 10+ m ifrån Lotus. Har fått tips om hur jag får bort hoppet på skallet, alltså att han hoppar till vid första skallet, så det ska vi också jobba på. Fotgåendet går jättebra för närvarande, verkligen roligt med tanke på att vi är ganska usla på det vanligtvis!


Efter lydnaden körde vi uppletande, och Lotus tog in 4 föremål i bra tempo och sedan blev det lite svårare och tempot sänktes. Vi får jobba på med det, och där har jag också fått fina tips på en rolig flying-övning som höjer tempot rejält!

Och så lite belgarbilder från helgens hundaktiviteter:

Karmanjakas Bixit

   SE BCH SE UCH Dubion Farin

  

Farin kör uppletande, den speeden är ingen lek!

  

Knasgalning Karmajakas Hoffa 

 Hoffa och "Mette-Marit" (Hon får vara med trots fräckheten att skita i att tvätta håret innan vår foto-session)    

Sjuuuukt bra fart! Bra att han hittade min borttappade plånbok!


Efter helgens aktiviteter kan man numer se att mina uppletandeföremål samt spårpinnar är använda. Efter att ha använts flitigt av Lotus i fem år och på den tiden dragit på sig något tandmärke/grej kan man numer säga att de ser MYCKET välanvända ut, tack för det!

 
 
Camilla igen

Camilla igen

4 april 2010 21:43

Jisses vad ni är flitiga med hundträningen! jag vill oxå...får väl träna ungarna så länge :P
Valpsäkra ja...många kompostgaller blir det ;)

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

5 april 2010 23:12

Åh...ser ju ut som riktig vår! Vet du, jag gillar inte din valp! han har bitit mej som tusan! Men oj vilket gripande, hela armen fastnar dirket mellan hans sylvassa valptänder! Ska vi boka om vår hemresa från Gotland till den 5 aug?

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Synnöve & Matte

Synnöve & Matte

6 april 2010 10:42

Det var verkligen kul att träna hela helgen & vi måste tillstå att Lotus fortsätter att imponera på oss!! Vilka härliga bilder vi undrar om vi skulle kunna få "låna" dom till vår hemsida. Vad sägs om lite lydnadsträning på onsdag om det är bra väder?

Synnöve & Co.

Ps. Bixit låter hälsa att även hon är imponerad över "damp" Lotus, kul kille att leka med Ds.

http://www.karmanjakas.com

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

6 april 2010 21:48

Vad mycket kul träning ni har hunnit med i påsk. Vi har också kört ett sök pass gick helt ok för att vara första gången på evigheter. Bara lite springsjuka=) Idag även första spåret på barmark. Kul men lite väl het hund som hellst ville ta hela spåret under en minut och vara överallt samtidigt(lite springsjuka även där). Men se det fick man visst inte. så efter lite åthutning tog han spåret i lite mer lagom tempo. Men fler spår behövs... Lilla Pax, lilla goda söta raringen eller nja en riktigt mördarvalp. Stackars Lotus=)

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

7 april 2010 08:00

Ren och skär avundsjuka såklart!! Visst är det Maja och Malin som hojtar värst om Pax vassa tänder....;) Avundsjuka.....*nickar* Hehe!
Nej då,det är nog så att man får den hund man förtjänar och är det så att lille Dracula är vass, så har han hamnat hos dig för att just du är den enda av oss valpköpare son klarar av att hantera honom.....:)
Fyra dagar till leverans!!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Johanna & Max

Johanna & Max

8 april 2010 10:34

Jag vill jättegärna testa vallning, men jag kan ett ett dugg om det som är nu :P. Vad kul att du länkar, jag ska länka tillbaka såklart. Jag tänkte länka till att Sugerwind's så fort jag får tid.

http://www.jareback.com

 
Sofie & Tristan

Sofie & Tristan

8 april 2010 11:04

Under Tristans valptid var möblerna hyfsat skonade, några tandmärken lite här och där, värre var det med elsladdarna som han hela tiden lyckades hitta... Ska bli spännande att se vad nya pirayan tänker gnaga på...!
Jag har lite svårt att föreställa mig Tristan som "ordentlig" och "ansvarsfull" storebror... Tror att han kommer att tycka nya "leksaken" är rolig någon dag eller två, mitt tips är att han vill reklamera lillebror på onsdag ;)
Jag hoppas att Lotus alltid önskat sig hål i öronen! ;)

http://aussiemonster.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards