Fraggelbloggen

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Liza Hasselquist - 20 maj 2010 09:25

Nu sent omsider tänkte jag att jag skulle redovisa "Veckans Sockervind" och här ser ni resultaten:

Annorlunda underlag:

  Ha ha, han vill ju alltid in i diskmaskinen, så...   Halt kakelgolv nere i tvättstugan  

Galler. Pax kollar p mig som om att jag är trög för att jag vill fota honom där-han tycker ju inte att det är så speciellt ;)

    Ankungarna var liiite spännande...

Kollar på andra djur, men han är inte värst intresserad, så jag fick inte till ETT enda kort på Pax och hästarna vi faktiskt varit och kollat på!     

 

Kamp mer Mette och Matte!

       

Tandvisning med Matte, och det gick så himla bra! Jag måste säga att med Pax tidigare beteende vid hantering i åtanke valde jag en person som jag visste inte skulle dra undan händerna eller backa om nu valpen skulle visa sig från sin värsta sida...Men kanon alltså, och klart mkt bättre med mig här hemma också vid kloklipp osv.

      Några close-ups på lill-korven!


  

Och så ett på mattes finaste blomster-pojke!

I övrigt har dagarna gått i träningens tecken. Massa spår för Lotus, samt då högre-lydnaden. Efter gårdagens träningspass tror jag att vi kan blir giftiga på tävlingen, men jag bara tror...och hoppas förstås!

Pax var på förberedande vallkurs i söndags, och skötte sig med beröm godkänt. Alla de anra hundarna var mellan 6 mån-1 år och skötte sig lite mer tvivelaktigt. Pax kunde vara lös hos mig, passera de andra hundarna lös och ligga och slppna av utan pip och gnäll. Nu börjar Lotus och jag vallkurs i juni, Pax kommer att få följa med och kolla läget. Instruktören tyckte inte att han hade inne hos djuren att göra för vallning utan bara för att få till djurkänsla.  Det ska vi också öva nästa vecka när vi ska få börja valla på "vårt" ställe, så jag har beställt hem en extra-lång vallstav (akta dig Lotus!) och en visselpipa för kommandon på långt håll. Ska bara lära mig att få ljud i eländet! Instruktören rekommenderade dessutom att jag vallar med engelska kommandon m Lotus eftersom han redan har tex höger-vänster i lydnaden och jag inte vill att det ska färga vallningen (eller tvärt om!). Ikväll blir det hundträning, samma sak imorgon, och säkerligen även lördag, ha ha!

igår topsade jag hundarna och skickade till Laboklin för DNA-test av HSF4 (Katarakt) och MDR1 (läkemedelskänslighet) så nu ska jag vara nervös för de svaren+de från Optigen på CEA och PRA. PUST! Hoppas, hoppas att mina grabvar är fria!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards