Fraggelbloggen

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Liza Hasselquist - 16 februari 2010 21:46

Ja nu har den satt in på riktigt!

Allt jag tänker på just nu är valpar, alla möjliga faktiskt. Tur att det är så att i år är det min tur att få hem en alldeles underbar liten varelse som ska uppfostras, tränas och has roligt ihop med  Det är så spännande!


Tina och Tilly dök upp här på öjn natten mellan mån och tis. Vi bestämde oss för att prova att para redan på natten, ifall ifall liksom! Och vad bra det gick! De bekantade sig nån minut eller så, sedan var det klippt och hängning 17 min. Provade att para även idag på eftermiddagen och ny hängning, denna 26 min. Blir det inte valpar nu så vet inte jag vad man ska göra för att få några!   Nu håller jag tummarna för fina små Lotus  Tilly-bäbisar i april, perfekt leveranstid på de små guldklimparna i alla fall!

Imorgon natt kommer lillasyster hit och stannar t söndag kväll, vilket ska bli mysigt. Blir nog ridhusträning på söndag också, för snön verkar inte ge upp det minsta. Helgen efter det åker vi till fastlandet, sambon till Halmstad på killfest och jag till mammi och fixar lite m lght i Kalmar, samt ska försöka träffa lite hundkompisar och även nån annan kompis också för den delen. Har lovat att shoppa på Gina Tricot till en kompis här på ön också, GT finns ju inte på öjn, ha ha!


Helgen efter det (mars) är det dags för sökhelg på fastlandet och DET ser jag fram emot, verkligen! Jag hoppas bara det hinner smälta lite mer snö tills dess, så att man kan vara ute och köra. Ska bli så spännande att träffa fler aussies samt mattar (vet inte om det kommer några hussar!?!?!) och så ska jag passa på att dyka ner i Sannas valplåda. Jag ser fram emot nåt enormt att få kolla på valparna, och även att jag inte vet nåt om dem känns det som att MIN alldeles egna valp finns i den där lådan...Jag menar, en damp-valp av 8 hanar måste det ju finnas???


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards