Fraggelbloggen

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Liza Hasselquist - 17 mars 2011 13:24

Jepp, nu börjar det bli dags! Jag planerar för fullt för att så småningom få komma ut på 2011 års första tävling! Lägre sök eller högre spår är frågan! Båda förmodligen snart, vi börjar känna oss redo! I högre har vi fortfarande liten filande kvar på framåtsändandet, samt lite småfix med några andra moment i stil med- jag vill ha honom en dm längre bak på krypandet...Varför? För att jag kan! Ha ha ha jag är lydnads-skadad! I söket har han ju springandet klart för sig, inga problem att gå tomt och lydnaden sitter som en smäck. Bara helt dolda (helt nedgrävda) figgar kvar som måste testas i lite fler situationer, annars är allt lugnt!


Men Pax går det faktiskt fort framåt just nu, han lär sig saker på löpande band, och nu kan han både sätta sig och lägga sig under gång den lilla rackaren! Annars ligger vi lågt med moment-tränandet, allt sker med flyingstart så att vi ska slippa få ljud med oss, vilket har visat sig funka t 99%. När vi väl tävlar så ska vi inte ha 5:or på allt pga ljud i alla fall! Sen ska vi ju lösa det där med skotten...Idag har det skjutits och sprängts som satan i närheten av skolan, och ingen spec. reaktion alls. Skönt! Vi ska åka t skjutbanan endera dagen och hoppas på att de är där och skjuter då så vi får träna!      


Jag har lyckats glömma min kamer hos mamma, så jag får bjuda på vinterbilder från Tina ist för vårbilder härifrån, snopet!

Brunbjörnen-liiite större, liiite ståtligare! 54 cm hög och 19.5 kg tung!

Mammas Lotus-Loppa!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards