Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Äventyrspromenix ;)

Av Liza Hasselquist - 24 november 2010 21:19

Ja det blev det idag då jag valde att jobba hemma på kvällen och utnyttja dagsljuset lite då jag inte hade nån lektion.

Vi började med att ta oss till Lynga naturreservat (eller heter det Haverdals naturreservat?) Se där, bevis för att jag verkligen inte ens vet vart vi är... Hur som helst, vi vandrade omkring där i närmare 45 minuter och utforskade alla små promenadstigar som vi bara kunde hitta. Vi klättrade på stockar och kröp genom hål (ja hundarna gjorde, inte jag förstås). Sedan fick de leta godis bland en massa stockar som de klängde omkring på. Helt plötsligt när vi gick och strosade märkte jag att vi hittat ned t stranden. Där fick hundarna fara runt och stöka en stund och så passade vi på att träna lite. Lotus fick hopp-stå på håll (för inkallningen) och Pax fick fotposition. Den hunden som inte körde läg snällt och stilla okopplad vi sidan av...Ja alltså, Pax fick jag gå tillbaka med två gånger, annars gick det toppen!

När vi kom hem så blev det ett klickerpass med att försöka få upp bakbenen på en bok. Lotus kom så långt att han "rätt var det var" fick upp bakbenen, men han fastnar liksom i beteenden som involverar mun och framben. Pax gör numer snygga, snabba lägganden på boken, så jag vet inte om vi eg. boktränade el använde boken som target för "ligg"? Oavsett vilket såg det skoj ut ;)


Imorgon ska Pax och jag köra vårt första "running"-pass. OM vi nu mot alla odds skulle ta oss högt i klasserna i agilityn så vorde det toppen att kunna spara tid mot de blixtsnabba BC:na, så vi hoppas på detta! Vi ska också köra 2+2 slalom som vi eg redan börjat med. Tanken är att alla hindren ska tränas separat, samt handling och att allt ska vara klart för att köras "på riktigt" till april. Om allt går som det ska och han röntgas m fina resultat ska vi minsann starta så fort åldern tillåter! Det ska bli toppenskoj att få köra agility igen!

  

Inte så himla länge sedan så var Mr Schneebly såhär stor!


På fredag slutar jag också efter lunch så min förhoppning är att jag kan styra upp nån form av skogsträning då, det behövs märker jag, ha ha!

  

Mattes hjärta, Vegas, Älva, Tijah och Link i bakgrunden

 
 
Maja och Link

Maja och Link

25 november 2010 16:42

Åhhh vilken mysig helg vi hade när den bilden togs! Toppenmysigt ju!

Kul med agility! Jag vill ha uppdatering med både blogg och film!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

25 november 2010 17:14

Ja den lyckan hos hundarna är svår att ta miste på i den bilden.
Förslag till vårat agilitylagnamn: Björnbröderna hahah

http://www.sugarwinds.se

 
Crissi

Crissi

27 november 2010 22:11

Det hade varit jättekul att träffas och gå en promenad någon gång om du hade velat! Pippi hade nog gillat att röja runder med en annan aussie. :)
Så söt valpbild!

http://www.lurvtussarna.bloggplatsen.se

 
Nathalie och Vilja

Nathalie och Vilja

28 november 2010 12:42

Tjolahopp! Javisst är hon lik pappsen alltid, jag brukar kalla henne för lilla Lotusinnan (låter inte det lite greve-likt på något sätt?) ;) Efter stora påtryckningar främst från hundkompisar är vi igång med bloggandet igen, nu ska vi bara läsa igen allt vi missat på alla andras bloggar (nästan så att man behöver en catch-up-vecka framför datorn!) Kram till dig, Viljapappa och kussen :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Pia, Elliot och Vasco

Pia, Elliot och Vasco

30 november 2010 10:04

Gu´va kul att du ska köra agility med Pax!!
Vill gärna veta hur det går med running, börjar bli dax för oss med att sätta igång.

http://www.nummer1.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

30 november 2010 20:30

Har varit inne och kikat lite på din sida utan att lämna någon kommentar, "fy på mig"! Har sätt dig genom bl.a Marie som har Minos och Lystra. Härliga hundar och så fina du har.
Visst va det dina hundar som va med i brukshunden idag?:)

Emelie, aussietjejen Smira och Betty!

http://Www.hundelivet.blogg.se

 
Sofie

Sofie

1 december 2010 15:39

Såg att dina snyggingar platsat i Brukshunden :) Roligt!!!

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

2 december 2010 21:04

Tjusig bild på son/brorsa/morbror i Brukshunden, vi är så stolta:-)
Ha en skön helg!

http://www.123minsida.se/minos

 
Crissi

Crissi

2 december 2010 22:25

Hejsan!
Du kan få min mailadress: Crissi@tigerbeat.se
Jobbar du på naturbruksgymnasiet? Tyckte det var dina hundar i annonsen i senaste numret av brukshunden?!
Jag kan nästan när som hellst, men ska det vara på dagtid så måste man kunna ta sig dit vi ska kommunalt.

Mvh
Crissi

http://www.lurvtussarna.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

3 december 2010 10:26

"Ohhh" sa mina pojkar när jag visade bilden på bror och morbror i tidningen,"Är det dom...på riktigt" =)

Härlig vinterbild..Gizmo vill också ha Aussie kompisar att busa runt med.....Jag säger bara......Kennelläger!!! =)

http://gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards