Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Sökträning

Av Liza Hasselquist - 7 december 2009 13:09

Sökträningen i söndags gick bra. Lotus har en helt annan attityd till söket nu, och far runt med full fokus samtidigt som han visar mycket glädje. Det känns bra! Jobbade förberedande inföpr flying-skick också och han fungerar mkt bättre än om man ska ha honom att sätta sig ner osv emellan skicken. Nej, flying blir det!

Han missade/valde bort en figge, men det var ett riktigt snyggt "tomslag" och han knyckte INTE rullen- HURRA!  Annars hade han mkt drag ut på ena sidan, då Matte, Lotus favvo-figge låg därute. Lotus är ju som många vet en ganska tuff hund som kan bli lite knepig att ha att göra med när han kampar och helt plötsligt kommer på att "nähä du, nu ska du släppa för den där är MIN", inte så att han är elak, men lite muppig.   Men Matte har malle, så då finns inga såna tveksamheter hos figgen inför att kampa rejält, och vad de leker!  Lotus brölar sådet ekar i hela skogen! Jag hade Matte som sista figge, och när de kom ut ur skogen var Matte genomsvettig och Lotus helt slut, men snacka om bra minnesbilder till nästa sök!  

Resten av söndagen tillbringades på soffan, med film, hockey-killarna och pizza. Lotus älskar hockeykillarna, för det innebär mkt kel och gos och massa pizza... Snacka om bortskämd hund!

 
 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

7 december 2009 19:49

Såå klart så kommer valparna bli super, de har ju bästa tian som mamma!! Men det blir nog ingen riktigt lika bra som bästa veggi förståss... Kul med sökträning! Synd att vi snart ska göra räddningsprov och typ tränar minimalt, känns inte så bra... Får nog bli lite ändring.. Ska inte lotus ställas ut på stora stockholm?

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

7 december 2009 21:05

hahah, det hade ju varit jätte roligt ju.. Ska du på mässan eller är det något annat?? Vi (maja, jag mf) ska till mässan på lördag, så om du ska dit vore det ju kul att snacka lite=)

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

8 december 2009 14:04

Ja men det är ju bara att visa upp den charmiga, söta Tijah så står figgarna på kö att få kasta sig ut i skogen.

http://www.sugarwinds.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

8 december 2009 21:51

JAAA hoppas du kommer, vore superkul.. men det är farlig för man kan bränna mycket pengar på saker man inte ens visste att man ville ha eller behövde!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

9 december 2009 20:56

ja men då så, då har du ju till och med flera bra anledningar till att åka till mässan. Hoppas du kommer!

http://truefriend.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards